چه مواد غذایی را بعد از ورزش نباید خورد؟

اگر سخت در حال تمرین و ورزش هستید تا به بدن خود فرم دهید و کالری بسوزانید، خوردن برخی مواد غذایی بعد از ورزش تمامی زحمات شما را به باد خواهد داد. اگر در مورد سوزاندن کالری مصمم هستید بسیار حیاتی است که بدانید چه مواد غذایی را بعد از ورزش نباید خورد.

بعد از تمرین خیلی از افراد غذاهای اشتباهیی را انتخاب می کنند. انتخاب غذاهای حاوی چربی و شکر زیاد اشتباه محض است.

8مواد غذایی را بعد از ورزش نباید خورد و جدا از خوردنش خودداری کنید تا سریعتر به اهداف تناسب اندام خود برسید.

  • نوشیدنی های حاوی شکر

نوشیدنی های آماده که احتمالا مملو از شکر است شاید بعد از ورزش خیلی جذاب برسند اما متاسفانه همه تلاش های شما را به باد می دهند. به جای انتخاب آن ها نوشیدنی خودتان را بسازید! میزان کافی شکر و پروتئین را بریزید و غذایی بسازید که به بازسازی عضلات شما کمک می کند.

  • تکه های شکلات پرانرژی

سعی کنید با شعارهای تبلیغاتی فریب نخورید. 1مثل اینکه “یک تکه کوچک از این شکلات تمام انرژی لازم بدن شما را تامین می کند” معمولا این خوراکی های صنعتی مملو از شکر و چربی صنعتی هستند. به جای آن خودتان یک غذای مناسب برای بازیابی انرژی درست کنید. سعی کنید با نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین این ترکیب غذایی را آماده کنید.

  • فست فودفست فود های چرب

خیلی از افراد فکر می کنند داشتن یک تمرین ورزشی سخت به معنای مجوز برای خوردن یک وعده فست فود خوشمزه است. اما بدن شما بسیار بیشتر از حالتی که ورزش نکرده اید از خودن فست فود آسیب میبیند. حجم بالای چربی فست فود فرآیند هضم را در بدن شما کند می کند. عضلات شما که بعد از ورزش نیازمند مواد غذایی کافی برای بازیابی هستند، در زمان دیرتری مواد غذایی را دریافت می کنند. فست فود ها همچنین حاوی کالری بسیار بالایی هستند.

  • غذاهایی با کربوهیدرات کم

تداوم در تمرین نکته کلیدی موفقیت؛ یعنی غذای بعد از تمرین یکی از عوامل اصلی در بازیابی عضلات و آماده شدن برای تمرین بعدی است. یک وعده کم کربوهیدرت بعد از تمرین ذخیره کربوهیدرات بدن شما را تامین نخواهد کرد، در نتیجه تمرین بعدی خود ر بدون کربوهیدرات کافی انجام خواهید داد.

کربوهیدرات در وعده بعد از تمرین یک الزام است: مثل نان های کامل، جو، سیب زمینی، برنج قهوه ای و میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند که به عضلات شما بعد از ورزش کمک خواهند کرد تا بازسازی شوند و برای تمرین بعدی آماده شوند.

  • سبزیجات خام

این اولین و آخرین جایی است که از شما میخواهیم از خیر سبزیجات بگذرید! عضلات شما با دریافت سبزیجات خام هرگز بازسازی نخواهند شد. بهتر است به جای استفاده از سبزیجات با آنکه کم کالری و سرشار از مواد غذایی مفید هستند، مواد غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات بخورید.

  • کره بادم زمینی

کره بادم زمینی با آن که ماده غذایی برای وعده بعد از تمرین به نظر می رسد کربوهیدرات و پروتئین کافی را تامین نمی کند. پس اگر مطمئن هستید که کربوهیدرات و پروتئین کافی را از سایر غذاها دریافت کرده اید می توانید این کره را به همراه مقداری میوه بع عنوان میان وعده استفاده کنید.

  • دونات ها و شیرینی ها

میدانیم که بعد از ورزش به بازیابی انرژی نیاز دارید اما نه با استفاده از این بمب های چربی و شکر! چربی زیاد این مواد غذایی بسیار دیرهضم هستند. در نتیجه عضلات شما به موقع مواد غذایی دریافت نخواهند کرد. به جای آن یک تکه نان گندم کامل با مقداری میوه و کره بادام زمینی مصرف کنید. آن هم میوه هایی با قند پایین.

  • خوراکی های نمکی

چیس، پفک، اسنک و … شاید این خوراکی های نمکی برای وعده بعد از یک پیاده روی طولانی که سطح سدیوم بدن شما کاهش یافته گزینه خوبی باشند؛ اما سایر مواد معدنی مورد نیاز بعد از تمرین مثل پتاسیوم، کلسیوم و منبزیوم را تامین نمی کنند. در حالی که این مواد معدنی بعد از ورزش می بایست بازیابی شوند. /پابان مطلب