نحوه پیاده روی و وضعیت صحیح بدن می تواند کمک زیادی به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام خود کند. ما در این مقاله تکنیک های صحیح پیاده روی را برای شما بازگو می کنیم.

ممکن است فکر کنید طبیعی ترین فعالیت در جهان، پیاده روی می باشد. با این حال روش راه رفتن بسیاری از ما تبعات زیادی برای بدنمان دارد. احتمالا از خودتان می پرسید چطور امکان دارد فعالیتی که از یک سالگی به بعد بطور غریزی انجام می دهید تکنیک هایی جهت آموزش دارد. اما واقعیت این است که تکنیک خوب راه رفتن است که شما را قادر می سازد سریعتر و بیشتر از پیاده رویتان بهره ببرید و وضعیت بدن خود را تقویت کنید.

وضعیت مناسب اندام ها در تکنیک پیاده روی

سر

هنگام راه رفتن به پایین نگاه نکنید بلکه نگاهتان به جلو باشد (به خصوص هنگام پیاده روی در سطوح نا هموار). همچنین اطمینان حاصل کنید که گردن خود را به جلو متمایل نکنید ، متاسفانه این وضعیتی است که ما اغلب خود را در آن قرار می دهیم.

شانه ها

هنگام راه رفتن شانه ها را آزاد نگه دارید و اجازه دهید بازوها به راحتی در دو طرف بدنتان حرکت کنند. بهتر است ابتدای پیاده روی سعی کنید یک بار شانه هایتان را بالا ببرید تا مطمئن شوید که قوز نکردید و فشاری روی آنها نیست. منقبض کردن عضلات این ناحیه باعث می شود بازوهایتان هماهنگ با قدمهایتان حرکت نکند و این باعث کاهش اثرگذاری پیاده روی می شود.

بازوها

استفاده صحیح از حرکت بازوها هنگام پیاده روی باعث کاهش پنج تا ده درصدی صرف انرژی می شود. اگر با سرعت آرام می روید ، بازوها را باید آزاد و کمی خم نگه دارید. با افزایش سرعت، باید نزدیک به 90 درجه خم شوند و به سرعت در عرض بدن حرکت کنند! در اینجا بازوها به شما کمک می کنند تا سریعتر حرکت کنید. هرچند در بالا آوردن بازوها زیاده روی نکنید – نیازی نیست که دستان شما تا حد صورتتان بالا بیایید؛ حرکت آنها باید نهایتاً در حد ارتفاع جناغ سینه متوقف شود. انگشتان دست باید آزاد باشند اما به شکل شل هم تکان نخورد. همچنین دستان خود را در حالت مشت شده نگه ندارید.

کمر

هنگام راه رفتن ، پشت شما باید صاف باشد و این امر موجب نگه داشتن حالت طبیعی آن می شود پس بنابراین نباید به عقب یا جلو خم شوید. تحقیقات نشان داده اند اندکی خم شدن به جلو در صعود از تپه قابل قبول است.

وضعیت

هنگام راه رفتن، عضلات شکم خود را به آرامی منقبض کنید. اما به یاد داشته باشید هیچگاه نفس خود را نگه ندارید!

لگن و قفسه سینه

روی حد فاصل قفسه سینه و بالای لگن خود تمرکز کنید. تصور کنید حرکت شما از طریق جناغ سینه صورت می گیرد پس آنرا باز نگه دارید و دنده ها را کمی به جلو بکشید. همچنین تصور کنید که لگن شما یک سطل آب است و شما مراقب هستید که ریخته نشود ، پس از حرکت دادن آن به اطراف جلوگیری کنید.

وضعیت صحیح پاها در تکنیک پیاده روی

تصور کنید پاها از کمر شروع می شوند نه کشاله ران پس با هر قدم پاهایتان را کاملا بکشید.

زانوها

در هنگام قدم برداشتن، زانو خم می شود تا قدم به زمین گذاشته شود. در این زمان پاهایتان را خیلی از زانو بالا نیاورید و عضلات ران را منقبض نکنید.

مچ پا و پا

سعی کنید عضلات مچ و ساق خود را آزاد نگه دارید. قبل از برخورد پا به زمین تصور کنید پای شما آویزان است تا اینکه عضلاتش سفت و منقبض باشد. انجام این کار با پای برهنه بسیار ساده تر از زمانیست که کفش به پا دارید، همانطور که می دانید مفاصل مچ پا و زانو به طور مکمل کار می کنند، بنابراین مچ پا های سفت و منقبض بر روی زانوها اثر مخربی دارند. در مورد کف پا نیز ابتدا پاشنه به زمین برخورد دهید، سپس وقتی بدن به جلو پیش می رود، از روی سینه پا به سمت انگشتان پا، خود را حرکت دهید.

بنابراین ، هنگامی که بعد از مطالعه این مطلب دوباره به پیاده روی رفتید، دقیق به وضعیت بدن خود فکر کنید. می دانیم که برای اولین بار فکر کردن به تمامی این موارد شاید بسیار سر در گم کننده باشد، به خصوص اگر تازه وارد هستید. اما حتی تمرکز روی یکی از موارد گفته شده بازدهی شما را ارتقا می بخشد. و به زودی تمام بدن شما به تکنیک صحیح تسلط می یابد.