ما می توانیم با توجه به رژیم غذایی که انتخاب می کنیم چند سال دیگر به زندگی خود اضافه کنیم. برای افزایش طول عمر و همچنین بهبود کیفیت زندگی خود ، گنجاندن هشت ماده در رژیم غذایی به شما کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشید .

استفاده از میوه و سبزیجات با رنگ روشن در رژیم غذایی

تحقیقات نشان می دهد ، کسانی که میوه و سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود دارند، به دلیل مواد مغذی موجود در آنها ، بیشتر از کسانی که این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنند عمر خواهند کرد. گرچه همه میوه ها و سبزیجات برای شما مفید هستند ، اما محصولات با رنگ روشن بسیار اثر گذار تر هستند زیرا رنگدانه های طبیعی که در آنها وجود دارد می تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. اهالی اوکیناوا – که مشهورترین طول عمر در جهان را دارا هستند و همینطور بیماری های قلبی و سرطان در این منطقه بسیار نادر می باشد این افراد رژیم غذایی غنی از میوه و گیاهان ، به ویژه انواع سبز و زرد دارند. به طور خاص ، رژیم غذایی اوکیناوا دارای مقادیر زیادی سیب زمینی شیرین است ، آنها این گیاه را جایگزین غذای اصلی برنج ژاپنی کرده اند.

تأثیر گنجاندن شکلات تیره در رژیم غذایی

خبر خوب برای شکلات خورها; شکلات در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند زندگی طولانی تری داشته باشید! دانه های کاکائو مملو از آنتی اکسیدان است که مطالعات نشان داده می تواند در کاهش خطر بیماری قلبی – بزرگترین قاتل در جهان غرب – کمک کند.

شاید به همین دلیل باشد که ژان لوئیز کالمنت ، که در کل 122 سال و 164 روز زندگی کرده است (قدیمی ترین سن تأیید شده در بین بشرها) ، سلامتی خود را به دلیل مصرف منظم شکلات عنوان کرده است. با این حال ، لازم است قبل از شروع به تهیه انبار شکلات ، و استفاده از آن در رژیم غذایی خود توجه داشته باشید که یک مربع در روز برای تقویت سلامتی کافی است. همچنین ، مطمئن شوید که  از کاکائویی که حاوی فلاونوئید بیشتر و قند کمتری هستند ، استفاده می کنید.

ماهی روغنی

مردم ژاپن بیشترین امید به زندگی در جهان را دارند که ممکن است به رژیم غذایی سنتی آنها که سرشار از ماهی است برگردد. نه تنها انتخاب ماهی در رژیم غذایی روزانه بیشتر از سهم گوشت خطر بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط با گوشت قرمز مانند بیماری های قلبی را کاهش می دهد ، بلکه ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ساردین و قزل آلا به دلیل مزایای سلامتی آنها بسیار مشهور هستند. ماهی های روغنی منبع خوبی از ویتامین های A و D هستند که استفاده از آنها در رژیم غذایی برای سیستم ایمنی بدن مفید می باشند. آنها غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با کاهش خطر بیماری های قلبی ، آسیب مغزی و سکته مغزی در ارتباط هستند. دانشمندان همچنین کشف کرده اند که DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) در ماهی عامل اصلی مبارزه با آلزایمر است: DHA سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می دهد ، این ماده را به عنوان ماده اصلی برای مغز سالم و در نهایت یک سبک زندگی سالم در رژیم غذایی نیز معرفی می کنند.

چای سبز

یکی دیگر از محصولات اصلی رژیم غذایی ژاپنی ، چای سبز می باشد که دارای مجموعه ای چشمگیر از فواید سلامتی است که به بهبود سلامت قلب و عروق ، تنظیم فشار خون ، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول کمک می کند. مطالعات حتی نشان داده اند که نوشیدن چای سبز – سرشار از فلاونوئیدهای تقویت کننده سلامتی – می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. یافته های تحقیقاتی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است ، این ادعاهای بهداشتی را نیز تأیید می کند ، زیرا مطالعه ژاپنی ها بر روی بیش از 40،000 شرکت کننده نشان داد که کسانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز در رژیم غذایی خود دارند نسبت به کسانی که یک لیوان نوشیدند طی 11 سال میزان مرگ و میر آنها 16 درصد کمتر بود.

روغن زیتون

بسیاری از ما برای داشتن زندگی سالم از چربی ها و روغن ها در رژیم غذایی خود دور می مانیم. با این حال ، چربی های غیر اشباع خوب ، که در روغن زیتون یافت می شود ، برای سلامتی بسیار ضروری هستند. مطالعات نشان داده است که مصرف منظم روغن زیتون در رژیم غذایی به دلیل داشتن مقدار زیادی ریز مغذی به نام فنل که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند ، می تواند خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش دهد. این روغن همچنین ماده اصلی رژیم غذایی سالم مدیترانه ای است که طبق مطالعات انجام شده می تواند به شما کمک کند تا بیشتر زندگی کنید. تحقیقات نشان داده است کسانی که از این برنامه غذایی پیروی می کنند 20 درصد بیشتر عمر می کنند و به طور متوسط ​​دو تا سه سال امید به زندگی آنها افزایش می یابد.

نقش سیر در رژیم غذایی

به نظر می رسد شواهد بیشتری در حال ظهور است که از بین بسیاری از ترکیبات موجود در سیر ، 10 مورد از آنها به مبارزه با سرطان کمک می کنند. سیر همچنین حاوی ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی است که به تجزیه مواد عامل سرطان کمک می کند. طبق تحقیقات انجام شده ، افرادی که به طور مرتب در رژیم غذایی خود سیر مصرف می کنند ، 50 درصد کمتر در معرض خطر سرطان معده هستند.

کرنبری

زمان زیادی طول می کشد تا بسیاری از فواید زغال اخته برای حفظ سلامتی کشف شود اما به طور خلاصه ، وقتی صحبت از سلامتی می شود ، این میوه ریز یک نجات دهنده زندگی است. در واقع ، این میوه کوچک مملو از خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی ، ضد باکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی است و همچنین مملو از مواد مغذی گیاهی است. هرچه عناصر غذایی گیاهی بیشتری در بدن خود داشته باشیم ، محافظت بیشتری نیز در برابر بیماری ها خواهیم داشت. علاوه بر این ، مواد شیمیایی موجود در میوه ها و توت های قرمز به مقابله با سلول های ایجاد کننده سرطان کمک می کنند. در تحقیقی که توسط دانشگاه کورنل انجام شد ، محققان عصاره های زغال اخته را بر روی سلول های سرطانی پستان انسان آزمایش کردند و دریافتند که در طی چهار ساعت ، بسیاری از سلول های سرطانی پستان ، از بین رفته اند. بنابراین نه تنها طعم شگفت انگیزی دارند ، بلکه این گوهرهای کوچک قرمز ، افزودنی قدرتمندی برای هر رژیم غذایی خواهند بود.

دانه قهوه

مطالعه دانشگاه اسكرانتون نشان داد كه فلاونوئیدهای موجود در قهوه می توانند از بیماری قلبی جلوگیری كنند. استاد راهنمای این آزمایش ، دکتر جو وینسون ، می گوید که “آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی، ارتش شما برای محافظت از شما در برابر رادیکال های آزاد سمی هستند که ناشی از تنفس ریزگردها و خوردن قند هستند و باعث بیماری های مزمن می شوند”. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه بیماری های تهدید کننده زندگی مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، دیابت و سکته را از بدن دور می کنند. اگرچه لازم به یادآوری است که وجود کافئین در رژیم غذایی فشار خون شما را افزایش می دهد ، بنابراین اگر مقدار زیادی می نوشید بهتر است بدون دکاف ، که همان خواص آنتی اکسیدانی قهوه معمولی را دارد ، انتخاب کنید. بنابراین بیایید لیوان های گرم قهوه خود را برای سلامتی ، خوشبختی و مبارزه با بیماری های وحشتناک بالا ببریم.

منبع

پایان مطلب/