داشتن اندام متناسب از ایده آل های تمام خانم ها است. می خواهیم هفت تمرین ورزشی برتر برای حفظ و داشتن تناسب اندام را معرفی کنیم که می توانید در خانه انجام دهید. تناسب اندام تنها یکی از فواید ورزش کردن است. ورزش در کنار تناسب اندام، افزایش کیفیت خواب، زندگی طولانی تر، افزایش روحیه و کاهش ابتلا به بیماری ها را برای شما فراهم می کند. ورزش نکردن شما را در معرض افزایش احتمال ابتدا به افسردگی و استرس قرار می دهد. برای داشتن اندام متناسب علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توانید حرکات ورزشی زیر را در برنامه ورزشی خود قرار دهید:

اندام متناسب با پلانک

پلانک یکی از بهترین شکل های تناسب اندام است چون در کمترین زمان شما نتیجه بزرگی می گیرید. پلانک باعث تقویت ماهیچه های ستون فقرات می شود و بدون اینکه فشاری بر ستون فقرات و مفصل وارد شود ماهیچه می سازد. پلانک  نه تنها عضلات مرکزی بدن را تقویت می کنند بلکه به شما کمک می کنند تعادل خود را در سایر حرکات ورزشی بهتر حقظ کنید.

اندام متناسب با شنای سوئدی

 شنا سوئدی  موجب تقویت عضلات مرکزی و بالای بدن می‌شود. عضلات مرکزی ماهیچه‌هایی هستند که ستون‌فقرات، شکم، کمر و پایین کمر را کنترل می‌کنند. انجام مرتب و روزانهٔ آن موجب افزایش توده عضلانی و قدرت بدنی و بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود. گرچه در این ورزش، بیشتر از عضلات بازوها و شانه‌های خود استفاده می‌کنیم، ولی عضلات مرکزی بدن و پاها نیز درگیر می‌شوند؛ بنابراین شنا سوئدی برای افزایش قدرت تمام قسمت‌های بدن مفید است.

پاهای متناسب با اسکوات

حرکت اسکوات یکی از کار آمدترین و بهترین حرکات درتناسب اندام است. اما دیده شده که بعضی از افراد با ترس، حرکت اسکوات را انجام می‌دهند و یا از آسیب‌های آن شکایت می‌کنند. حرکت اسکوات به‌عنوان یک حرکت مادر شهرت دارد. در بدنسازی و تناسب اندام، اسکوات (اسکات) حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهارسر ران را هدف قرار می‌دهد، اما به‌دلیل ماهیتی که دارد عضلات پشت، سرینی (باسن)، شکم و همسترینگ (پشت پا) را نیز درگیر می‌کند.

اندام متناسب با کرانچ

کرانچ یکی از متداول‌ترین حرکات ورزشی شکم است. این حرکت عمدتاً روی عضله راست شکم کار می‌کند، اما عضله مایل را نیز تقویت می‌کند. می‌توان گفت کرانچ یکی از موثرترین حرکات برای چربی سوزی و تقویت عضلات شکم است و هیچ حرکتی به سرعت حرکت کرانچ، چربی‌های شکم را آب نمی‌کند. همین ویژگی آن باعث شده تا جایگاه اولین و بهترین حرکات چربی‌سوز را در بین دیگر ورزش‌ها به خود اختصاص دهد.

پاهای متناسب با لانگز

بدن خانم های شاغل که طولانی مدت پشت میز می نشینند، پس از مدتی سست و ماهیچه های آنها سفت می شود. حرکات لانگز یکی از ورزش های مفید برای این این گروه از خانم هاست، عضلات ساق پا، ران ها، همسترینگ و عضلات چهار سر را تقویت می کند. حرکات لانگز به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و در بهبود دردهای زانو نیز مفید است. از دیگر مزیت های حرکات لانگز امکان انجام ان در محیط کار است.

اندام متناسب و تقویت قدرت عضلات با بارفیکس

بارفیکس از جمله حرکات ورزشی است که تاثیرات بسیار زیادی بر عضلات میانی، عضلات پشت و کمر و اساسا بالاتنه دارد.   چربی سوزی، بهبود حال و هوا، توازن عضلات و بهبود قوز کمر تنها بخشی از فواید انجام این تمرین است.

کاهش وزن با زومبا

ورزش زومبا به دلیل تحرک فراوان یکی از بهترین روش ها برای تناسب اندام و سوزاندن چربی های اضافی بدنتان می باشد. وجود موسیقی در زومبا آن را به ورزش لذت بخش تبدیل کرده است. با زومبا همزمان با بهبود فشار خون ، در هر دقیقه 9.5 کالری نیز می سوزایند.

Share This